O Zespole

Prof. dr hab., pedagog społeczny i psychoterapeuta, profesor zwyczajny na Uniwersytecie Jana Długosza w Częstochowie i w Katedrze Psychopedagogiki Akademii Ignatianum w Krakowie. Autor lub redaktor kilkunastu książek i ponad 200 artykułów naukowych i popularnonaukowych poświęconych w większości analizie transakcyjnej. Kierownik Zespołu Badawczego Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej. Redaktor naczelny serii wydawniczej „Biblioteka Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej” oraz do września 2018 roku czasopisma „Edukacyjna Analiza Transakcyjna”. Obecnie redaktor honorowy Czasopisma.


dr n. humanistycznych, pedagożka, certyfikowana terapeutka pedagogiczna, adiunkta w Katedrze Badań nad Edukacją Uniwersytetu J. Długosza w Częstochowie. Ukończyła studia w zakresie pedagogiki społecznej i terapii pedagogicznej oraz doradztwa zawodowego, a także podyplomowe studia terapii pedagogicznej. W swojej rozprawie doktorskiej analizowała zjawisko pasywności szkolnej w zgodzie z założeniami analizy transakcyjnej. Jej zainteresowania naukowe oscylują wokół terapii pedagogicznej uczniów z dysleksją, ADHD oraz zaburzeniami zachowania, a także możliwości wykorzystywania koncepcji analizy transakcyjnej w pedagogice. Autorka programu Uniwersytet Małego Profesora.

dr Adrianna Sarnat-Ciastko
Adrianna Sarnat-Ciastko https://orcid.org/0000-0003-0505-2128


dr n. społecznych, pedagożka, profesorka w Katedrze Badań nad Edukacją Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie. Tutorka, Pełnomocniczka Rektora UJD ds. tutoringu. Ukończyła studia o specjalności pedagogika społeczna i terapia pedagogiczna oraz politologia. Uczestniczka licznych ogólnokrajowych sympozjów naukowych, autorka szeregu monografii oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych. Obecnie w zakresie jej zainteresowań znajduje się edukacyjny wymiar analizy transakcyjnej, tutoring w szkole i szkole wyższej, relacje tutorskie, innowacje i eksperymenty pedagogiczne, public relations. Zainteresowania prywatne: turystyka, rękodzieło, muzyka i fotografia.



dr n. humanistycznych, pedagożka i socjolożka, starsza wykładowczyni w Katedrze Badań nad Edukacją Uniwersytetu J. Długosza w Częstochowie. Prodziekana ds studencko-dydaktycznych na Wydziale Nauk Społecznych UJD. Absolwentka Studiów Podyplomowych w zakresie Terapii Patologii Zachowań. Praktyk Neurolingwistycznego Programowania. Ukończyła szkolenia i warsztaty poświęcone m.in.: efektywnej komunikacji, negocjacjom, rozwiązywaniu konfliktów, pracy z grupą. Zainteresowania naukowe: pedagogika twórczości (rozwijanie zdolności i umiejętności twórczych oraz ich wykorzystanie w pracy pedagogicznej), techniki pracy umysłowej, komunikacja interpersonalna, problematyka współczesnej rodziny, edukacyjna analiza transakcyjna.


dr n. humanistycznych, pedagog, adiunkt w Katedrze Badań nad Edukacją Uniwersytetu J. Długosza w Częstochowie, dyrektor Centrum Kształcenia na Odległość UJD. Specjalizuje się między innymi w zagadnieniach technologii kształcenia oraz edukacji medialnej, problematyce pedagogicznych aspektów technologii informacyjnej oraz wykorzystaniu analizy transakcyjnej w badaniach relacji człowiek-nowe media. W latach 2018-2020 Redaktor Naczelny czasopisma „Edukacyjna Analiza Transakcyjna”. Zainteresowania pozanaukowe oscylują wokół turystyki pieszej i rowerowej, wspinaczki skałkowej oraz gitary.


dr hab., pedagożka społeczna i socjolożka, profesorka Uniwersytetu Śląskiego. Animatorka społeczna, trenerka umiejętności miękkich. Swoje zainteresowania naukowe dotyczące animacji społecznej, mediacji oraz praw człowieka rozwija w pracy badawczej i dydaktycznej oraz w ramach współpracy z organizacjami pozarządowymi w kraju i za granicą.

dr n. humanistycznych, pedagog społeczny i socjolog, adiunkt w Katedrze Badań nad Edukacją Uniwersytetu J. Długosza w Częstochowie. Prodziekan ds. studencko-dydaktycznych Wydziału Nauk Społecznych. Od ponad dwudziestu lat prowadzi treningi asertywności i umiejętności komunikacyjnych. Zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół szeroko rozumianej komunikacji społecznej oraz wykorzystania technik różnych szkół terapeutycznych w procesach samorozwoju i uczenia się nowych zachowań. Zainteresowania prywatne to jazda na rowerze, wspinaczka skałkowa i turystyka górska.