Aktualności

28-02-2015

Jest już nowy numer „Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej”


W ostatnich dniach zakończyły się prace wydawnicze nad trzecim już numerem czasopisma „Edukacyjna Analiza Transakcyjna”. Numer jak zwykle obfituje w szereg wartościowych artykułów.

Czytelnik znajdzie w nim z jednej strony interesujące propozycje określania stanów Ja diagnosty edukacyjnego (Bolesław Niemiecko), z drugiej analizy skryptu za pomocą albumu rodzinnego (Jarosław Jagieła). Numer zawiera także ciekawą prezentację kategorii „Rytuał”, która bliska jest i antropologii kulturowej, i analizie transakcyjnej (Karol Motyl). Ponadto w dziale „Na pograniczu dziedzin” pojawiła się propozycja analizy filmu „Sierpień w hrabstwie Osage” z uwzględnieniem kategorii skryptu życiowego (Paulina Piasecka). Obok tego Czytelnik znajdzie dwa raporty z badań prowadzonych przez Joannę Góźdź i Ewę Wysocką („Postawy życiowe młodzieży licealnej i ich wybrane osobowościowe korelaty”) oraz Adriannę Sarnat-Ciastko („Obraz ucznia-jedynaka w świetle analizy transakcyjnej”). Dodatkowo praktyków zainspirować może tekst Doroty Gębuś „Zastosowanie map myśli w procesie dydaktycznym. Mindmapping a weryfikacja efektów kształcenia z zakresu edukacyjnej analizy transakcyjnej”. Tradycyjnie na końcu czasopisma znajdują się dwie recenzje. Tym razem uwzględniono książkę pod redakcją Richarda G. Erskine’a Life Scripts. A Transactional Anaysis of Unconscious Relational Patterns (Zbigniew Łęski) oraz monografię napisaną przez Agnieszkę Wróbel, Asertywność na co dzień, czyli jak żyć w zgodzie ze sobą i innymi (Zbigniew Wieczorek). Zapraszamy do lektury oraz do współtworzenia naszego czasopisma. Nowy numer dostępny jest tutaj: http://www.eat.ajd.czest.pl/czasopismo/index.php?page=numer-biezacy

 



Strona wykorzystuje pliki cookies

Polityka prywatności