O Czasopiśmie
Uwaga! - zmiana adresu strony Czasopisma Edukacyjna Analiza Transakcyjna.
Niniejsza strona stanowi jedynie archiwum i nie będzie już aktualizowana. W celu zapoznania się z aktualnymi numerami czasopisma, kontaktu z redakcją, przesłania artykułu, itp, zapraszamy na:
https://czasopisma.ujd.edu.pl/index.php/EAT/
Czasopismo „Edukacyjna Analiza Transakcyjna” dedykowane jest pedagogom, nauczycielom, psychologom i wszystkim osobom korzystającym z założeń analizy transakcyjnej czy to w życiu zawodowym, czy prywatnym. Może także stać się inspiracją dla tych, którzy dopiero zetknęli się z koncepcją E. Berne'a, ale zaczynają dostrzegać jej potencjał.
Pierwszy numer czasopisma ukazał się w 2012 roku. Ideą przewodnią przyświecającą Zespołowi Redakcyjnemu w trakcie opracowywania ram tematycznych pisma było stworzenie periodyku uwzględniającego szerokie perspektywy analizy transakcyjnej dla teoretycznych rozważań, ale przede wszystkim praktyki edukacyjnej. Oznacza to, że celem czasopisma jest wymiana myśli i poglądów w zakresie:
- możliwości wykorzystania koncepcji analizy transakcyjnej w teorii dydaktyki i wychowania
- wykorzystania założeń edukacyjnej analizy transakcyjnej w praktycznej pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
- analizy komunikacji pomiędzy uczniami i nauczycielami
- znaczenia skryptu życiowego w procesie edukacyjnym
- profilaktyki negatywnych zjawisk pojawiających się w środowisku szkolnym poprzez interpretację ujawniających się tam gier
- i innych dotyczących szerokiej perspektywy zjawisk i inspiracji edukacyjnych
Zapraszamy do współpracy osoby w różnym stopniu związane z koncepcją analizy transakcyjnej. Publikowane artykuły znaleźć się mogą w następujących działach:
- Inspiracje dla edukacji
- AT w edukacji
- Na pograniczu dziedzin
- Z doświadczeń praktyka
- Raporty z badań
- Varia
- Recenzje wydawnicze
Czasopismo w 2015 roku zostało wpisane na listę B czasopism punktowanych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, otrzymując 6 punktów.
Podstawową wersją periodyku jest publikacja książkowa